Nyheter

Targa 46 – Ny däcksform. 3 kabiner.

Targa 46 lanserades till 2017 och har blivit en succé då det

extra långa skrovet gett mer utrymme ombord, tex. kan man

välja mellan tre olika längder på hytt beroende på om man

prioriterar inner utrymmen eller däcks utrymme.

Den nya däcksformen höjer däck och hela båten med 15 cm.

Den extra volymen/höjden kommer i hela båten,  kabinerna,

salongen och även motorutrymmet blir större vilket är positivt

vid val av de nya stora VP D8 IPS motorerna.

Höjden ger även en extra valmöjlighet till en tredje “midcabin”,

med nergång från salongens passagerarsoffa.

Den kraftigare avbärarlisten kännetecknar den nya däcksformen.

Targa 27.2 – Aft Door

Ny modell till 2021!
Populära Targa 27.1 kom 2003 och har varit en trotjänare sedan dess, nu kommer 27.2 även med en akterdörr i glas, flybridge utgår.

Motor alternativ: Volvo Penta D6-330 – D6-440 hk.

Targa 37 Aft Door HiFly

Targa 37 Aft Door HiFly, till 2018 erbjuds Targa 37 med Aft door och HiFly.
2017 erbjöds Aft Door, nu ritas och görs formar för att kombinera Aft door med Hi Fly.
Vilket ger båten både bättre sikt akterut och access mellan akterdäck och salong samt en stor trevlig flybridge för soliga dagar.

Bilden från Targa 37 Aft Door utan flybridge.

Nya Targa 30.1

Targa 30.1 är en ny modell från Botnia Marin.

Modellen har blivit en succé, med ca 40! båtar sålda 2016-2018.

Storleken passar bra in i det befintliga programmet då steget mellan Targa 27.2 och Targa 32 har varit långt.

Motorisering: Singel D6-330 – 400 hk, alt. dubbelmontage D4-225 – 300 hk.

Test: Motor boat & Yachting